یزدفردا :برای حمایت از صنایع چرم در همه کشورهای جهان برای صادرات انواع پوست گاوی، گوسفندی و وت بلو به عنوان مواد اولیه این صنعت تعرفه اعمال شده و تصمیم اخیر دولت در جهت حمایت از این صنعت اتخاذ شده است

دولت در راستای اشتغال زایی و حمایت از صنایع پایه و سنتی چرم در کشور، با افزایش عوارض صادراتی وت بلوی گاوی (ماده اولیه صنعت چرم سازی) موافقت کرد.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام پایگاه دولت، با موافقت وزیران عضو کمیسیون ماده(1) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات وزیران عضو کمیسیون ماده(1) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات بنا به پیشنهاد شورای عالی صادرات، عوارض صادراتی «وت بلوی گاوی» که در مواد اولیه صنعت چرم سازی کاربرد دارد، تعیین شد.
بر اساس این مصوبه، عوارض صادراتی «وت بلوی گاوی» به ازای هر کیلوگرم مبلغ چهل و دو هزار(42000) ریال تعیین شده است.
این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی ، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
گفتنی است صنعت چرم کشور یکی از صنایع قدیمی و در عین حال اشتغال زا محسوب می شود، با این وجود این صنعت طی چند سال اخیر با مشکلاتی روبه رو بوده که این مشکلات بیشتر ناشی از صادرات گسترده مواد اولیه این صنعت یعنی وت بلوی گاوی که ماده اصلی تهیه چرم در کشور است، بوده است.
در قانون برنامه توسعه چهارم صادرات و واردات همه کالاها آزاد اعلام شده است؛ مگر کالاهایی که کمیسیون‌های مربوط روی صادرات آن‌ها شرط بگذارد و یا کالاهایی که کشور به آن‌ها نیاز شدید دارد که اقلام دامی نیز جزو این کالاها محسوب می‌شوند.
پیش بینی می شود با این مصوبه دولت، مشکل فعالان صنعت چرم تا حدود زیادی مرتفع شود.
لازم به ذکر است که در همه کشورهای جهان برای حمایت از صنایع چرم روی صادرات انواع پوست گاوی، گوسفندی و وت بلو به عنوان مواد اولیه این صنعت تعرفه اعمال شده و تصمیم اخیر دولت نیز در این راستا و در جهت حمایت از این صنعت اتخاذ شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا